Celiak Food Festival
Veletrh bezlepkových potravin konečně někde blízko! To je velké přání, které v nás zraje od založení klubu v roce 2018. Zatím se tyto veletrhy konaly pouze mimo náš kraj a covidová doba rozvoji této myšlenky nepřála. Pojďme to nyní změnit, můžeme umožnit nejen místním celiakům navštívit „jiný“ veletrh, kde konečně najdou, co potřebují! Bezlepková dieta je jedinou možností „léčby“ celiakie a podobných nemocí. Veletrh je způsob, jak získat kontakty, informace a potřebné potraviny na jednom místě.
Asociace rodičů a přátel zdravotně postižených dětí v ČR, z.s. Celiaklub Východní Čechy
Cíle projektu
Chceme, aby lidé s bezlepkovou dietou mohli získat informace, poslechnout si tematické přednášky a pořídit vhodné potraviny se slevou na jednom místě.
Jednodenní veletrh se uskuteční na dobře dostupném místě poblíž Chrudimi, ve víkendovém termínu, abychom maximalizovali počet potenciálních návštěvníků, nejen z Východních Čech. Bude k dispozici minimálně 20 stánků se stovkami druhů speciálních potravin, suroviny i hotové produkty.
Návštěvnost veletrhu předpokládáme minimálně 2000 lidí, propagace bude probíhat na celém území Východních Čech. Uskuteční se 5 odborných přednášek. Akce se bude konat v termínu, který se nekryje s termíny veletrhů v ostatních městech, naopak budeme při organizaci těžit ze zkušeností partnerských klubů v Brně, Praze, Ostravě a dalších. Zde jsou tyto akce velmi oblíbené a hojně navštěvované, věříme, že to bude případ i tohoto veletrhu.
Naším specifikem oproti ostatním městům bude termín – před Velikonocemi, čemuž bude odpovídat i nabídka výrobků. Na organizaci budou vyčleněni 2 koordinátoři, kteří budou akci připravovat ve spolupráci se zkušenými dobrovolníky Celiaklubu Východní Čechy. Máme již vytipovaný vhodný prostor. Pro zájemce z Chrudimi, vzhledem k blízkosti Pardubic, je veletrh dostupný.
Veletrh chceme uskutečnit 23. 3. 2024, plánujeme mimo termíny jarních prázdnin okolních okresů, před Velikonocemi, na organizaci máme dostatečný časový prostor, jsem v kontaktu s většinou výrobců/dodavatelů bezlepkových potravin.
Vstup bude zdarma.
Cílová skupina
- Děti a mládež
- Handicapovaní
- Senioři
- Maminky s dětmi
- Zdravotnictví
Projekt je zaměřen na lidi se zdravotním postižením (celiakie a přidružené nemoci, které vyžadují dodržování bezlepkové diety). Předpokládáme, že zaujmeme i ty, kteří se o bezlepkovou dietu zajímají z důvodu zdravého stravování a obohacení běžné stravy o nové produkty.
Věková struktura je různorodá, onemocnění se týká dětí i dospělých.
Zaměřujeme se nejen na návštěvníky z Pardubic, Chrudimi a okolí, je vítán každý, koho toto téma zajímá. Vzhledem k našemu geografického zacílení je pro nás důležité oslovit zejména místní - nejen z Pardubic, ale i z okolních měst.
Pokud bude festival úspěšný, je možné ho do budoucna rozšířit i do menších měst, např. do Chrudimi.
Klíčové aktivity
Přípravná fáze projektu:
Uzavření DPP s koordinátory projektu.
Komunikace s majitelem prostoru, kde se veletrh uskuteční,
zajištění všech organizačních detailů vč. vybavení - stoly, židle, šatna, orientační systém v budově aj.
Oslovení dodavatelů/distributorů a následná organizace jejich účasti, zodpovídání jejich dotazů.
Kontaktování přednášejících, rozvržení délky jejich vystoupení a zařazení do programu, uzavírání smluv s nimi.
Zajištění záštity města Chrudim, Pardubice/Pardubického kraje.
Propagace před konáním akce:
Propagační aktivity – reportáže/upoutávky na sociálních sítích a webu klubu, grafický návrh a vytištění plakátů/letáků, využití plakátovacích ploch, propagace na jiných skupinách na sociálních sítích, přes naše partnery v ostatních městech ČR.
Po konání akce:
Zpráva na sociální sítě
Vyúčtování projektu, závěrečná zpráva
Harmonogram
Červen 2023 - závazná rezervace termínu u majitele prostoru
Červenec/srpen – uzavření DPP s koordinátory projektu
Září – začátek organizace akce, vytvoření seznamu všech vystavovatelů a přednášejících k oslovení
Září/říjen - oslovení vystavovatelů, přednášejících, komunikace s nimi i s majitelem výstavního prostoru až do konání akce
V průběhu září 2023 – březen 2024: pravidelné měsíční schůzky koordinátorů a zástupců klubu, průběžná informace o průběhu příprav akce
Prosinec/leden: příprava grafického návrhu a tisk propagačních materiálů, komunikace ohledně záštit
Únor – březen 2024: propagace fyzicky i v online prostoru
23. 3. 2024 – konání akce
Po uskutečnění akce: zprávy o průběhu akce na sociálních sítích, web…, poděkování všem partnerům, vyúčtování.
Rozpočet
Koordinátoři veletrhu (2) – 150 Kč hrubého/hod., předpoklad celkem 100 hod/os., celkem 200 hodin, 30.000 Kč
Zajištění obsluhy šatny v den akce – 150 Kč hrubého/hod., celkem 9 hodin, 1.350 Kč
Pronájem prostor na 1 den – 20.000 Kč
Odměny přednášejícím: 15.000 Kč
Grafika letáků a plakátů: do 5.000 Kč (studenti, případně sponzorsky)
Tisk letáků A5: 1800 Kč
Tisk plakátů A2: 1350 Kč
Reklama na výlepových plochách – plakát A2, 10 ks, po dobu 3 týdnů: 1.800 Kč
FB reklama: 5.000 Kč
Drobné kancelářské vybavení: 1.500 Kč
Celkem: 82.800 Kč
Požadavek od donátorů Burzy filantropie
Donátory Burzy filantropie bychom chtěli požádat o částku 75.000 Kč