Společně silnější: Nové zázemí pro sociální pracovnice
Oblastní charita Pardubice pomáhá rodinám s dětmi v tíživé životní situaci, kterou nemohou nebo nedokážou samy řešit. Takových rodin neustále přibývá, proto musíme navýšit personální kapacitu a vybudovat nové zázemí pro sociální pracovnice – a také ho důstojně vybavit kancelářským nábytkem. Cílem je zajistit pro naše pracovnice takové podmínky, abychom mohli společně pomoci většímu počtu sociálně znevýhodněných rodin s dětmi na Pardubicku. Přidejte se k nám, protože společně jsme silnější.
Oblastní charita Pardubice
Cíle projektu
Primárním cílem projektu „Společně silnější: Nové zázemí pro sociální pracovnice“ je vybavit novou kancelář pro sociální pracovnice a jednací místnost pro klienty a vytvořit tak důstojné zázemí pro jejich náročnou práci. Tyto prostory vznikly jako reakce na rostoucí poptávku po našich službách pro sociálně znevýhodněné rodiny s dětmi a pro pěstouny. Dlouhodobým cílem je tedy rozšířit péči o tyto rodiny. V minulém roce jsme pomohli 52 sociálně znevýhodněným rodinám a doprovázeli jsme 38 pěstounských rodin v rámci těchto služeb.
SMART cíle:
1. Specifický: Vybudovat novou kancelář pro sociální pracovnice a jednací místnost pro klienty a vybavit je kancelářským nábytkem. Díky tomu navýšit personální kapacity a pomoci většímu počtu sociálně znevýhodněných dětí a celých rodin.
2. Měřitelný: Dosažení cíle bude měřitelné z hlediska počtu sociálně znevýhodněných
a pěstounských rodin, kterým pomůžeme v následujícím roce po dokončení projektu – tedy do 30. 9. 2025.
3. Dosažitelný: Finanční prostředky na vybavení zajistíme z darů od podporovatelů Oblastní charity Pardubice, dále z výtěžků z benefičních akcí, případně z grantových programů.
4. Relevantní: Vytvořením nového zázemí budeme moci navýšit personální kapacitu, rozšířit a zkvalitnit péči poskytovanou rodinám s dětmi v tíživé životní situaci na Pardubicku.
5. Časově omezený: Nové zázemí pro sociální pracovnice bude dokončeno a plně vybaveno do 30. 9. 2024, aby bylo možné rychle zvýšit efektivitu poskytované péče.
Cílová skupina
- Děti a mládež
- Maminky s dětmi
Klíčové aktivity
1. Analýza potřeb a požadavků: Provést důkladnou analýzu potřeb pracovnic a optimalizovat prostorové řešení kanceláří pro maximální efektivitu práce.
2. Návrh a plánování: Ve spolupráci s architektem a truhlářem navrhnout interiér a nábytek „na míru“ pro nové zázemí sociálních pracovnic.
3. Sbírání finančních prostředků: Realizovat fundraisingovou kampaň cílenou na dárce, účastnit se grantových výzev a uspořádat benefiční akci na získání finančních prostředků potřebných k realizaci projektu.
4. Výroba nábytku: Navázat spolupráci s místním výrobcem nábytku a zahájit výrobu nábytku „na míru“ podle specifikací projektu.
5. Instalace nábytku: Koordinace instalování nového nábytku v prostorách kanceláří a jeho umístění podle plánu interiéru.
6. Testování a kontrola kvality: Provést důkladné testování a kontrolu kvality všech vyrobených kusů nábytku a zabezpečit jejich správnou funkci a bezpečnost.
7. Komunikace a marketing: Informovat veřejnost a dárce o průběhu projektu a zajistit jeho transparentnost.
8. Dokumentace a vyhodnocení: Sledovat průběh projektu, dokumentovat veškeré aktivity a výdaje, vyhodnotit dosažené výsledky a vyúčtovat poskytnuté dary.
Harmonogram
1. Březen 2024: Provedení analýzy potřeb pracovnic a zahájení plánování interiéru.
2. Duben–červenec 2024: Zahájení fundraisingových aktivit zaměřených na získání finančních prostředků.
3. Květen 2024: Spolupráce s architektem a truhlářem na návrhu interiéru a nábytku „na míru“.
4. Červen–srpen 2024: Výroba kancelářského nábytku.
5. Září 2024: Koordinace instalování nového nábytku v prostorách nového zázemí, testování a kontrola kvality, komunikace s dárci.
6. Říjen 2024: Zhodnocení projektu a vyúčtování darů.
Rozpočet
Sestava vestavěných skříní: 70 000 Kč s DPH
Psací stůl (2 ks): 26 000 Kč s DPH
Požadavek od donátorů Burzy filantropie
75 000 Kč