Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci Přeskočit na navigaci

Cesta ke zdrojům

Projekt Cesta ke zdrojům je zaměřen na rozvoj v získávání finančních a jiných prostředků na provoz Azylového domu pro těhotné matky v tísni v Hamrech prostřednictvím doplňkové činnosti organizace – drobného podnikání.
Cesta ke zdrojům je realizována nabídkou rekreačního ubytování a prodejem zboží v Obchůdku na jevišti v budově azylového domu v Hamrech. Obě tyto oblasti mají již několikaletou tradici a projekt si klade za cíl je podpořit a rozvinout.

Obecně prospěšná společnost Dlaň životu

Cíle projektu

Cílem projektu Cesta ke zdrojům je vytváření zisku optimálním využitím zdrojů, které má areál azylového domu k dispozici. Jedná se o služby nabízené v rámci doplňkové činnosti - nad rámec poskytování sociální služby maminkám v tísni.
Hlavní cíle projektu:
1) Nabídka rekreačního ubytování pro hosty
Rozvinutí propagace prostřednictvím webu, sociálních sítí a booking.com. Získání pravidelné klientely, event. i potenciálních dárců, zajištění zlepšení podmínek a zázemí pro ubytované (zajištění kontaktní pracovnice, personál úklidu a údržby – DPP).
Jedná se o zajištění rekreačního ubytování ve dvou apartmánech, každý po dvou lůžkách. Součástí apartmánu je sociální zázemí, kuchyňský koutek a možnost využití zahrady včetně ohniště a dalšího vybavení.
Cílem je optimální využití areálu azylového domu v Hamrech (vyhrazené prostory nejsou vhodné pro ubytování klientek) a péče o něj, dále výdělečná činnost – zisk – a jistá forma PR – spontánní seznámení hostů s organizací a jejím účelem.
2) Provoz Obchůdku na jevišti
Zajištění provozu Obchůdku na jevišti, spolupráce s donátory (širší sortiment), nabídka práce pro ubytované klientky azylového domu, rozvoj propagace a internetového prodeje.
Cílem je zvýšení zisku z prodeje oblečení a dalšího zboží, využití již nepotřebných věcí, zaměstnávání klientek-maminek a v neposlední řadě určitá forma PR – zákazníci se dovědí o smyslu azylového domu a hlavní neziskové činnosti organizace. Nezřídka zákazníci obchůdku podpoří i provoz azylového domu.

Cílová skupina

  • Maminky s dětmi
  • Cestovní ruch

Klíčové aktivity

Klíčovými aktivitami projektu jsou:
1) Realizace doplňkové činnosti organizace
- realizace rekreačního ubytování
- zajištění provozu Obchůdku na jevišti, včetně internetového prodeje.

Kontakty na rekreační ubytování jsou uvedeny na webových stránkách organizace, informace je možné získat i skrze kontaktní pracovnici pro ubytování.
Obchůdek na jevišti je snadno dostupný; zákazníci jej mohou navštívit téměř kdykoliv, stačí zazvonit u dveří azylového domu a za symbolickou cenu si pořídit např. výbavičku pro novorozené miminko či oblečení a obuv do školky či do práce.

2) Cílené P.R. hlavních aktivit projektu
- zajištění a zlepšení propagace rekreačního ubytování na webu, sociálních sítích, nově s využitím služeb booking.com
- zajištění a zlepšení propagace obchůdku, inzerce.

3) Zaměstnávání zaměstnanců (nejen z řad klientek)
- administrativní a P.R. pracovnice, kontaktní pracovnice pro ubytování, personál úklidu, údržbář, provozní pracovnice (DPP).
Zaměstnávání matek – klientek azylového domu zahrnuje (pro představu jejich specifické situace - kromě standardních úkonů při nástupu do zaměstnání) také:
- seznámení s pravidly (dochvilnost, nutnost domluvit si hlídání dítěte/dětí) a pracovními povinnostmi (názorná ukázka, doprovod a kontrola)
- samotný výkon práce dle zadání nadřízeného
- měsíční hodnocení kvality práce i pracovních postojů, doporučení ke zlepšení - zpětná vazba
- měsíční vyplňování elektronické docházky a odevzdání v termínu (pravidelně) – s podporou pracovnice
- ukončení dohody, zhodnocení
4) Finanční a další řízení, administrativa

Harmonogram

Projekt je koncipován na období 1. 7. 2025 – 30. 6. 2026.

Jednotlivé pracovní úkony vedoucí k realizaci projektu jsou prováděny průběžně.

Rozpočet

Náklady projektu tvoří především osobní náklady. Na realizaci projektu se formou zkráceného pracovního úvazku či DPP/DPČ podílejí:
administrativní a P.R. pracovnice (0,1 úvazku)
kontaktní pracovnice ubytování (DPP)
údržbář, personál úklidu, provozní pracovnice (DPP).

- osobní náklady celkem 90 000 Kč
- provozní náklady celkem 20 000 Kč
Celkové náklady projektu činí 110 000 Kč.

Komentář: Z Burzy filantropie žádáme o příspěvek v celkové výši 75 000 Kč; z toho 60 000 Kč na úhradu osobních nákladů a 15 000 Kč na nákupy vybavení (věšáky na oblečení, nádobí do apartmánů, tisk propagačních materiálů apod.)

Požadavek od donátorů Burzy filantropie

Žádáme o příspěvek na realizaci projektu ve výši 75 000 Kč.

Hlavní partneři Burzy filantropie

více

Web burzafilantropie.cz vznikl díky unikátní spolupráci Koalice nevládek Pardubicka, z.s. (KONEP) a Pardubického kraje a za finančního příspěvku realizátorů Burzy filantropie ve Zlínském kraji (Poradenské a krizové centrum) a Královéhradeckém kraji (Krajský úřad Královéhradeckého kraje).