Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci Přeskočit na navigaci

Podpora asistentů pedagoga u dětí se specifickými potřebami

5. místo ( 5 %)

Podpora asistenta pedagoga je pro dítě se specifickými potřebami klíčová při jeho školním úspěchu. Jedná se o psychicky náročné zaměstnání, asistent pedagoga musí nejen rozumět specifikám dítěte, přistupovat k němu individuálně, ale zároveň s tím podporovat i ostatní žáky ke spolupráci.
Cílem projektu je posílit kompetence asistentů pegagoga ve školách v okrese Uherské Hradiště prostřednitvím 10 pravidelných setkání.

PROSPOJENÍ, z.s.

Cíle projektu

Cíle projektu (SMART):
Uspořádat 10 setkání asistentů pedagoga (leden–červen 2026) v Uherském Hradišti na témata spolupráce s pedagogem, ADHD, PAS a náročné chování.

Měřitelné: min. 8 účastníků na každém setkání; 80 % vyhodnotí akci jako přínosnou.

Akceptovatelné: témata vycházejí z potřeb asistentů v regionu.

Realistické: setkání povedou odborníci s praxí.

Termínované: 1× měsíčně, závěrečná reflexe v červnu 2026.

Smysl projektu:
Podpořit kompetence a jistotu asistentů pedagoga při práci s dětmi se zdravotním postižením. Poskytnout prostor pro sdílení zkušeností, řešení problémů a nácvik metod v praxi. Multismyslová herna v rezidenci Hnído podpoří profesní i osobní pohodu a prevenci vyhoření.

Cílová skupina

  • Děti a mládež
  • Handicapovaní
  • Jiné (uveďte níže)

Klíčové aktivity

Plánování a příprava setkání
- Analýza potřeb asistentů pedagoga prostřednictvím rozhovorů.
- Výběr a tematické rozvržení jednotlivých setkání tak, aby pokryla aktuální profesní výzvy a zájmy účastníků.
- Příprava podpůrných materiálů, edukačních pomůcek vhodných pro podporu žáka ve výuce.
- Koordinace s odborníky pro zajištění plynulého průběhu setkání
Realizace pravidelných setkání
- Pořádání 10 setkání pro asistenty pedagoga.
- Diskuze a sdílení zkušeností účastníků na konkrétní profesní témata, řešení problémů z praxe a podpora vzájemného mentoringu.
- Praktické ukázky metod, technik a pomůcek pro práci s dětmi se zdravotním postižením v multismyslovém prostředí.
- Interaktivní aktivity podporující rozvoj kompetencí a samostatného rozhodování asistenta pedagoga při
práci s dětmi. Podpora a rozvoj kompetencí účastníků
- Odborné vedení setkání zaměřené na
aktivní zapojení, spolupráci a reflexi praxe.
- Poskytování doporučení, metodických materiálů a
osvědčených postupů pro každého účastníka.
- Podpora profesního růstu a sebereflexe,
prevence vyhoření a zvyšování motivace AP v každodenní práci. - Vytváření prostoru pro vzájemné sdílení úspěchů i obtíží, podporující komunitu a spolupráci mezi asistenty pedagoga.
- Monitoring a evaluace projektu - průběžné sledování účasti a spokojenosti pomocí evaluačního dotazníku a diskuse. Analýza dopadu projektu na kompetence, profesní jistotu a
motivaci účastníků.
- Závěrečná reflexe a vyhodnocení projektu s doporučeními pro další rozvoj podpůrných aktivit.
- Dokumentace best practices a zkušeností pro sdílení s vedením školy a širší odbornou komunitou.

Harmonogram

Leden 2026 - zahájení projektu - Analýza potřeb asistentů pedagoga prostřednictvím
rozhovorů. - Výběr a tematické rozvržení jednotlivých setkání tak, aby pokryla aktuální profesní
výzvy a zájmy účastníků. - Příprava podpůrných materiálů, edukačních pomůcek vhodných pro
multismyslové centrum. - Koordinace s odborníky pro zajištění plynulého průběhu setkání Únor
2026 - červen 2026 - Pořádání 10 pravidelných měsíčních setkání pro asistenty pedagoga. -
Diskuze a sdílení zkušeností účastníků na konkrétní profesní témata, řešení problémů z praxe a
podpora vzájemného mentoringu. - Praktické ukázky metod, technik a pomůcek pro práci s
dětmi se zdravotním postižením v multismyslovém prostředí. - Interaktivní aktivity podporující
rozvoj kompetencí a samostatného rozhodování asistenta pedagoga při práci s dětmi.
Červenec 2026 Analýza dopadu projektu na kompetence, profesní jistotu a motivaci účastníků.
- Závěrečná reflexe a vyhodnocení projektu s doporučeními pro další rozvoj podpůrných aktivit.
- Dokumentace best practices a zkušeností pro sdílení s vedením školy a širší odbornou
komunitou.

Rozpočet

1. Osobní náklady Honoráře odborníků: 10 setkání × 1 500 Kč = 15 000 Kč
Administrativa a
koordinace projektu: 5 000 Kč

Celkem osobní náklady: 20 000 Kč

2. Materiální náklady
Tisk a kopírování materiálů pro účastníky: 10 × 300 Kč = 3 000 Kč Pomůcky a vzdělávací materiály 5 000 Kč

Celkem materiální náklady: 8 000 Kč

3. Zařízení a vybavení Náklady na využití
multismyslového centra (pronájem prostor, energie): 10 × 500 Kč = 5 000 Kč
Drobná technika (flipcharty, projektor, tabule, fixy, flipchart papír): 7 000 Kč

Celkem zařízení a vybavení: 12 000

4. Služby Catering pro účastníky (káva, voda, drobné občerstvení): 10 × 200 Kč = 2 000 Kč
Marketing a propagace (pozvánky, plakáty, online propagace): 3 000 Kč

Celkem služby: 5 000 Kč

Požadavek od donátorů Burzy filantropie

45 000 Kč

Hlavní partneři Burzy filantropie

více

Web burzafilantropie.cz vznikl díky unikátní spolupráci Koalice nevládek Pardubicka, z.s. (KONEP) a Pardubického kraje a za finančního příspěvku realizátorů Burzy filantropie ve Zlínském kraji (Poradenské a krizové centrum) a Královéhradeckém kraji (Krajský úřad Královéhradeckého kraje).