Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci Přeskočit na navigaci

Staň se pěstounem, terapeutické služby pro pěstounské rodiny

Většina lidí bere rodinu jako zcela přirozenou součást svého života. Někteří z nás ale pocit, být součástí rodiny a zažívat společně každodenní maličkosti, nikdy nepoznali. Jsou to děti, které z různých důvodů nemohou vyrůstat u svých rodičů. Cíleně oslovujeme veřejnost s tématem pěstounství, diskutujeme o potřebnosti rodiny v životě dítěte a chceme cílenou kampaní rozšířit řady pěstounů.

Jako nezbytnou podporu vnímáme poskytování terapie dětem v pěstounské péči, ale i jejich pečovatelům.

Amalthea z.s.

Cíle projektu

Cílem projektu je průběžně a dlouhodobě informovat veřejnost o možnostech náhradní rodinné péče, o vlivu vhodného rodinného prostředí na rozvoj dítěte a v neposlední řadě získat budoucí potenciální zájemce o pěstounskou péči. Chceme pokračovat v kvalitní, ucelené osvětové kampani, kterou jsme začali již v roce 2010. Smyslem kampaně je šířit povědomí o náhradní rodinné péči a získat nové zájemce o pěstounskou péči v Pardubickém kraji. A to následujícími způsoby:
- Nabídnout formou besed a infostánků informace konkrétním zájemcům o tématiku pěstounské péče. Budeme vést cílené rozhovory v rámci akcí s veřejností.
- Aktivně se budeme účastnit setkávání pracovních skupin zaměřených na individuální nábor, jejichž cílem je koordinované zprostředkování pěstounské péče pro konkrétní děti.
- Informovat veřejnost o pěstounské péči prostřednictvím tištěných materiálů, mediální kampaně a veřejných akcí.

V rámci projektu chceme také poskytovat terapie pro děti vyrůstající v pěstounské péči a jejich pečovatele. Terapie budou poskytovány dětem a pěstounům, kteří mají s naší organizací uzavřenou dohodu o výkonu pěstounské péče, ale nebudou hrazeny ze státního příspěvku na výkon pěstounské péče z důvodu nedostatečné výše příspěvku.

Cílová skupina

  • Děti a mládež
  • Jiné (uveďte níže)

Klíčové aktivity

1. Osvěta veřejnosti
Budeme informovat veřejnost o pěstounské péči prostřednictvím tištěných materiálů, mediální kampaně a veřejných akcí. Tato aktivita zahrnuje různé prostředky, včetně tiskových materiálů, veletrhů, online propagace a besed, které jsou často spojeny s kulturní akcí (výstava, divadlo, film, koncert). Je zaměřena na zvyšování povědomí o pěstounské péči a vytváření pozitivního obrazu této formy péče v očích veřejnosti.

2. Poradenství a osobní konzultace
Zájemcům o pěstounskou péči bude nabídnuto pozvání na osobní setkání se sociálním pracovníkem organizace Amalthea, případně jiná forma dle poptávky zájemce. Zájemce získá úplné informace o smyslu pěstounské péče, o dopadech na dítě, o specificích dětí vhodných do pěstounské péče, zájemce bude podrobně informován o procesu, jak se stát pěstounem. Další zájemci získají potřebné informace v rámci besed a infostánků, kde jim bude nabídnuto poradenství a konzultace.

3. Poskytnutí terapeutických služeb pěstounským rodinám
Cílem této aktivity je poskytovat terapeutickou podporu především dětem v pěstounské péči, které potřebují pomoc při zpracování traumat a stabilizaci v rodině. Tato podpora je klíčová pro jejich psychický a emocionální rozvoj.

4. Kurz terapeutického rodičovství
Cílem kurzu je, aby pěstouni byli lépe připraveni zvládat náročné situace spojené s péčí o děti s traumatem a aby jejich rodiny mohly poskytnout stabilní a dlouhodobou podporu. Tím se sníží riziko předčasného ukončení pěstounské péče a opětovného umístnění dětí do ústavní péče.

5. Účast na individuálních náborech
Cílem této aktivity je účast na setkávání pracovních skupin, které se zaměřují na individuální nábor. Výsledkem je koordinované zprostředkování pěstounské péče pro konkrétní děti. Amalthea je připravena podílet se na propagaci medailonku dětí prostřednictvím svých médií, jako jsou webové stránky a sociální sítě.

Harmonogram

Leden – prosinec 2026

Rozpočet

Osvětová kampaň Staň se pěstounem (výroba letáků, bannerů, roll upů, spotů, umístění letáků nebo odvysílání spotů) –
8 000 Kč
Doprovodný program k besedám (tematicky zaměřené divadelní představení pro děti, promítání filmu, či autorské čtení, popř. honorář umělce či známé osobnosti) - 6 000 Kč
Drobné občerstvení v rámci besed - 2 000 Kč
Drobné materiální a provozní náklady spojené s projektem (např. pohonné hmoty, poštovné, energie, pojištění aj.) –
10 000 Kč
Audit projektu Staň se pěstounem (povinný dle metodiky MPSV – dotace MPSV je hlavním finančním zdrojem projektu) –
14 000 Kč
Osobní náklady (HM, SP, ZP, zákon. pojištění odpovědnosti) – pracovníků projektu (sociální pracovník, koordinátorka kampaně, terapeuti) - 25 000 Kč
Vzdělávání pracovníků projektu - 10 000 Kč.

Celkem 75 000 Kč.

Požadavek od donátorů Burzy filantropie

75000

Hlavní partneři Burzy filantropie

více

Web burzafilantropie.cz vznikl díky unikátní spolupráci Koalice nevládek Pardubicka, z.s. (KONEP) a Pardubického kraje a za finančního příspěvku realizátorů Burzy filantropie ve Zlínském kraji (Poradenské a krizové centrum) a Královéhradeckém kraji (Krajský úřad Královéhradeckého kraje).